Een update over landingspagina’s

afbeelding van Maikel Willemse

Het kwaliteitsteam van Google is altijd bezig om de zoekresultaten te verbeteren. Daarnaast heeft Google de stelling dat pagina’s die uitsluitend gemaakt worden om de zoekresultaten te beïnvloeden, de kwaliteit van de zoekresultaten van de gebruiker kunnen beschadigen.

Bijvoorbeeld: bij een zoekopdracht zie je meerdere resultaten die uiteindelijk allemaal leiden naar dezelfde website. Dus wanneer een gebruiker naar het eerste resultaat surft en niet vind waar hij of zij naar op zoek was, is het niet de bedoeling dat het tweede of derde resultaat de gebruiker naar dezelfde website en pagina leid. Een frustrerende ervaring.

Google heeft opgemerkt dat er een aantal bedrijven en organisaties op deze wijze proberen om zoveel mogelijk zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. Om de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren wordt binnenkort het algoritme aangepast om websites die op deze wijze proberen om de zoekresultaten te beïnvloeden een negatieve waardering mee te geven.

Daarnaast is het beleid van Google omrent landingspagina’s aangepast, wat weer ten goede komt van het juiste beleid dat je kan hanteren om je ladingspagina’s wel goed gevonden te laten worden en toch voor de gebruikers een positief zoekresultaat kan geven.

Wellicht ligt er een oplossing in Content Marketing voor je website of platform. Wil je verder praten over de impact van de update omrent landingspagina’s voor je bedrijf of organisatie, neem dan contact met ons op om verder te praten tijdens een kop koffie.

Meer weten over Online Marketing? Neem dan contact op met Factory2, per e-mail via: hallo@factory2.nl of bel naar: +31 (0) 344 - 767 014. Al een concreet project in gedachten? Vertel ons meer.