De mobiele revolutie in Google Adwords

afbeelding van Maikel Willemse

Vanaf 15 oktober gaat de wereld van mobiele advertenties binnen Google Adwords veranderen. Google gaat de weergave verbeteren van mobiele advertenties, om het voor gebruikers van de zoekmachine nog eenvoudiger te maken om de juiste informatie direct te zien. Er was tot enige tijd geleden weinig verschil tussen een advertentie op een desktop of een smartphone. Doordat smartphones een steeds belangrijker onderdeel worden van het dagelijks internetgebruik doet Google een aantal aanpassingen welke weer ten goede komen van de adverteerder.

Waar Google ons voorheen in staat stelde om 2 regels met een beschrijving van 35 tekens weer te geven, gaat het nu de tweede regel vervangen door extensies. Zijn er geen extensies of heeft de indeling volgens Google weinig zin, dan blijven het twee beschrijvende regels. Maar het stelt ons in staat om gebruikers nog sneller te leiden naar de plaats van bestemming binnen de website, een waardevol verlengstuk van de mobiele advertentie.

Door de advertentie extensies weer te geven op een meer prominentere locatie, hebben gebruikers meer inzicht in uw bedrijf, door inzicht in specifieke producten en diensten en kan het worden gekoppeld aan lokale diensten (Google Maps, e.d.).

Hoe ziet het er uit?

In bovenstaand voorbeeld zie je een oude en een nieuwe advertentieweergave. De tweede beschrijvingsregel "Guaranteed – Order Now!" is vervangen door twee sitelinks en een locatie extensie. Door een enkele klik kunnen gebruikers nu direct de mobiele website bezoeken, een order plaatsen of de routebeschrijving opvragen om de winkel te bezoeken.

In de meeste gevallen is de tweede beschrijvingszin in een Google Adwords advertentie ondersteunend en hoeft er niet direct te worden ingegrepen. Is dit bij u niet het geval? Neem dan contact op met Factory2, per e-mail via: hallo@factory2.nl of bel naar: +31 (0) 344 - 767 014. Al een concreet project in gedachten? Vertel ons meer.